Novinky5. November 2024
Úroveň digitalizace na českém pojistném trhu 2024
Předběžné výsledky studie SOFTEC
Novinky05 Feb 2024
Konzultačně-technologická společnost SOFTEC dnes oznámila, že vytvořila unikátní řešení, díky kterému dokážou firmy a jejich klienti velmi jednoduše a při nízkých nákladech podepsat smlouvy se spolehlivou právní akceptací, prostřednictvím tzv. kvalifikovaného podpisu klienta s kvalifikovaným časým razítkem. Toto řešení odpovídá nejnovější platné EU legislativě (eIDAS), navíc je uživatelsky přívětivé. Unikátnost spočítá v tom, že kvalifikovaný podpis lze provést bez předchozí přípravy, bez nutnosti návštěvy klientů na pobočce a bez dalších omezujících či procesně náročných podmínek, jak je jindy při použití kvalifikovaného elektronického podpisu běžné. Není k němu potřeba žádný speciální hardware, žádná dodatečná hesla nebo úkony. Stačí využít stávající možnosti, které nabízí kupříkladu biometrie obličeje za použití dokladu totožnosti, případně nejrůznější smart klíče. Řešení umožňuje dodržení písemné formy uzavírané dohody se zabezpečením identifikace podepisujícího klienta. Podle dostupných informací je s tímto řešením SOFTEC první firmou ve středoevropském regionu.
Zmíněné řešení vychází z osvědčené kontraktační platformy NFINITY, služby SaaS pro ověřování totožnosti a podepisování smluv online, která je určená bankám, mobilním operátorům, pojišťovnám, ale také realitním společnostem, makléřům, nebo poskytovatelům síťových služeb.
Libor David, Digital Architect společnosti SOFTEC, k tomu dodává: „Díky tomuto univerzálnímu řešení, které je akceptováno napříč EU a které využívá lokálních možností, dokážeme překlopit jakýkoliv obchodní rozhovor našich zákazníků s jejich klienty do právně závazné písemné dohody a to bez ohledu zda rozhovor probíhá osobně nebo na jakoukoliv vzdálenost. Naše řešení je ekonomicky atraktivní a navíc jeho samotná implementace trvá maximálně několik týdnů.“
Po vydání jednorázového kvalifikovaného certifikátu pro klienta je možné řešení využít všude tam, kde se uplatňuje EU nařízení eIDAS, které se týká bezpečné elektronické komunikace mezi firmami, občany a orgány veřejné správy v celé Evropské unii. Funguje jako tzv. digitální notář, to znamená že zaznamenává celý prodejní proces.
Kvalifikovaný elektronický podpis klienta s kvalifikovaným časovým razítkem představuje nejvyšší stupeň elektronického podpisu a digitálního ověřování identity a zatím se mezi veřejností využívá jen minimálně (podnikatelé ho používají třeba k podávání daňových přiznání). Řešení SOFTEC může tento trend zvrátit. O něco nižší úroveň má tzv. zaručený (zdokonalený) elektronický podpis, který používá zhruba třetina uživatelů a který rovněž zabezpečuje písemní formu podepsané dohody s klientem. V rámci řešení SOFTEC je možné zaručený (zdokonalený) podpis využít ve všech případech, kdy stačí o něco nižší úroveň a firmy mají zájem o nejnižší náklady. Základní úroveň podpisu v digitálním prostoru pak představuje tzv. podpis prostý, aneb jenom "elektronický podpis“.
Novinky
Novinky5. November 2024
Předběžné výsledky studie SOFTEC
4. June 2024
Tatra banka každoročně pořádá akci Tatra banka Top Supplier Day, během které oceňuje své partnery za úspěšnou spolupráci v kategoriích Customer Experience a Employee Experience. Za rok 2023 SOFTEC získal první místo v kategorii Customer Experience (CX) za projekt „Sledování žádosti o úvěr v mobilní aplikaci“. Tato funkcionalita umožňuje klientům Tatra banky sledovat průběh jejich žádosti o hypoteční úvěr v reálném čase prostřednictvím mobilní aplikace.
Novinky12. December 2023
Autorkou obrázku je 12-letá Janette, studentka sedmého ročníku ZŠ v Piešťanech. Jejím největším koníčkem je umění a kreslení, kterému se odmalička věnuje. Janette chodí na výtvarku, je kreativní v mnohých směrech a v její náhradní rodině, v Centru pro děti a rodinu v Piešťanech, je velmi oblíbená a aktivní.
Novinky2. November 2023
Významná konzultačně-softwarová společnost SOFTEC dnes oznamuje příchod nového marketingového ředitele. Stal se jím Marek Gešo (48), který do firmy přichází z Accenture, kde naposledy působil jako ředitel marketingu a komunikace pro sedm zemí střední a východní Evropy a člen evropského vedení marketingu a komunikace. V SOFTECU bude jeho hlavním úkolem posílení značky firmy jako preferovaného poskytovatele technologických služeb a řešení pro přední firmy a vládní organizace v regionu a jako atraktivního zaměstnavatele pro technologické nadšence.