24 Oct 2022

SOFTEC ve spolupráci s SHMÚ snižuje náklady na správu cest a zvyšuje bezpečnost na cestách

Zimní období na Slovensku každoročně komplikuje plynulost dopravy na silnicích. Zhoršené silniční podmínky se doteď řešily reaktivní údržbou cest, která byla nákladná a dlouhodobě neudržitelná. Při hledání efektivního řešení jsme spojili síly se Slovenským hydrometeorologickým ústavem (SHMÚ) a přinesli jsme nízkonákladové IoT meteorologické stanice, díky kterým jsme schopni shromažďovat podrobnější údaje a přesněji tak předpovídat potřebu údržby silnic. Na tomto úspěchu má velký podíl i technologie Microsoft Azure, díky které umíme ukládat data do cloudu a podrobně je vyhodnocovat.

Slovenská města a kraje každoročně během zimy svádějí na silnicích boj s proměnlivými povětrnostními podmínkami. Ty často komplikují plynulost a bezpečnost silničního provozu. Spojili jsme se proto s SHMÚ a přinesli jsme nízkonákladové meteostanice, které efektivně pomáhají řídit údržbu silnic.

„Správy měst a obcí dnes přecházejí od reaktivní údržby k preventivním opatřením dřív, než nastanou zhoršené podmínky. To vede k výrazným úsporám a přínosům pro životní prostředí. Solením před sněžením ušetříte například až dvě třetiny soli. Úřady na to však potřebují spolehlivé předpovědi a informace o teplotách na silnicích,” vysvětluje Ondrej Svačina, náš Business Development Manager & Senior Consultant.

Naše meteostanice měří proměnné na silnicích jako je povrchová teplota, vlhkost vzduchu a jiné. Tyto údaje jsou zpracované a uložené v cloudu a interpretované pomocí technologií Microsoft Azure.

Před nasazením takového řešení se silniční dispečeři mohli spoléhat pouze na všeobecné meteorologické předpovědi pro celé město, což v oblastech s různorodým meteorologickým prostředím nebylo příliš spolehlivé. S IoT meteostanicemi mohou místo nákladných celoměstských zásahů vykonávat více lokalizované a cílené posypy. Po nasazení našeho řešení klesl počet dopravních nehod o 28 % a spotřeba posypové soli se čtyřnásobně snížila.

Novinky

Další články

Zobrazit více

12. December 2024

PŘEJEME VÁM VESELÉ VÁNOCE A ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK 2025

Autorem obrázku je 9-letý Markus, který žije v Centru pro děti a rodiny v Martině. Markus je veselý a hravý druhák na základní škole. Má rád aktivní pohyb a tvoření, co se odráží na jeho zájmech. Nedávno začal chodit na fotbalové tréninky, protože toužil být součástí týmu a zažít radost ze hry. Mimo sportu miluje kreslení a zvířátka. V SOFTECu podporujeme mladé talentované a ambiciózní lidi, kteří nemají lehkou startovací pozici. Věříme, že i díky naší podpoře má každý šanci namalovat si budoucnost, o které sní.

Novinky5. November 2024

Úroveň digitalizace na českém pojistném trhu 2024

Předběžné výsledky studie SOFTEC

4. June 2024

Opět jsme se stali nejlepším dodavatelem Tatra banky

Tatra banka každoročně pořádá akci Tatra banka Top Supplier Day, během které oceňuje své partnery za úspěšnou spolupráci v kategoriích Customer Experience a Employee Experience. Za rok 2023 SOFTEC získal první místo v kategorii Customer Experience (CX) za projekt „Sledování žádosti o úvěr v mobilní aplikaci“. Tato funkcionalita umožňuje klientům Tatra banky sledovat průběh jejich žádosti o hypoteční úvěr v reálném čase prostřednictvím mobilní aplikace.

Novinky5. February 2024

Kvalifikovaný elektronický podpis rychle a levně na dálku, na pobočce, kdekoliv

Konzultačně-technologická společnost SOFTEC dnes oznámila, že vytvořila unikátní řešení, díky kterému dokážou firmy a jejich klienti velmi jednoduše a při nízkých nákladech podepsat smlouvy se spolehlivou právní akceptací, prostřednictvím tzv. kvalifikovaného podpisu klienta s kvalifikovaným časým razítkem. Toto řešení odpovídá nejnovější platné EU legislativě (eIDAS), navíc je uživatelsky přívětivé. Unikátnost spočítá v tom, že kvalifikovaný podpis lze provést bez předchozí přípravy, bez nutnosti návštěvy klientů na pobočce a bez dalších omezujících či procesně náročných podmínek, jak je jindy při použití kvalifikovaného elektronického podpisu běžné. Není k němu potřeba žádný speciální hardware, žádná dodatečná hesla nebo úkony. Stačí využít stávající možnosti, které nabízí kupříkladu biometrie obličeje za použití dokladu totožnosti, případně nejrůznější smart klíče. Řešení umožňuje dodržení písemné formy uzavírané dohody se zabezpečením identifikace podepisujícího klienta. Podle dostupných informací je s tímto řešením SOFTEC první firmou ve středoevropském regionu.