Novinky5. November 2024
Úroveň digitalizace na českém pojistném trhu 2024
Předběžné výsledky studie SOFTEC
Softecon09 Jun 2021
V letošním roce jsme se zaměřili na dva klíčové technologické trendy – DATA STREAMING a CLOUD – jejichž přijetí umožňuje organizacím dosáhnout potřebné úrovně flexibility, agility a efektivity pro úspěšný a udržitelný provoz ve stále více digitalizovaném konkurenčním prostředí.
Jak nejnovější technologické trendy ovlivňují fungování a výkonnost organizací? Podívejte se na záznam konference SOFTECON 2021 online! V letošním roce jsme se zaměřili na dva klíčové technologické trendy – DATA STREAMING a CLOUD – jejichž přijetí umožňuje organizacím dosáhnout potřebné úrovně flexibility, agility a efektivity pro úspěšný a udržitelný provoz ve stále více digitalizovaném konkurenčním prostředí.
Pečlivě vybraní řečníci vysvětlili, jak může aplikace těchto technologických trendů zvýšit hodnotu, kterou IT přináší vašemu podnikání. Podívali jsme se také na oblast využití prostoru, jejíž příběh může být zajímavou inspirací pro svět IT.
#softecon #cloud #datastreaming #innovation #digitalisation #softec
Program
00:01 - Otevření
01:11 - Peter Morávek, CEO, Softec + Miroslav Vladár, Senior Innovation Manager, Softec - Dnešní podnikání postavené na IT budoucnosti
Blok STREAMING
25:33 - Daniel Buchta, Cloud and Data Streaming Visionaire, Softec - Nechme data plynout
44:58 - Eva Slobodová, Head of Growth & Project HUB, O2 Slovakia - Revoluce v marketingu
Blok CLOUD
01:04:49 - Adam Hamšík, CEO, Labyrinth Labs - Cesta do cloudu – vstupenka do oblak
01:27:17 - Zdeněk Bulan, Solutions Architect, Amazon Web Services - Bez serverů rychlostí světla
01:50:41 - Dušan Chudík, CTO, Partners Group - Služba místo budování infrastruktury?
02:11:39 - Jiří Šilha, vedecký pracovník, FMFI UK - Co se děje nad mraky?
02:35:52 - Závěr
Peter Morávek vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Bratislavě, obor Aplikovaná informatika. Ve vedení společnosti Softec je od roku 2012. Zastával pozice ředitele divize pojišťovacích systémů a obchodního ředitele. Od roku 2016 pracuje ve společnosti jako výkonný ředitel. Dříve byl součástí předních slovenských ICT společností.
Miroslav Vladár pracuje ve společnosti Softec více než 10 let na vývoji a inovacích. V současné době je zodpovědný za technologický vývoj a vzdělávání s důrazem na aplikační architektury, DevOps a cloudové platformy.
Pandemie dramaticky změnila celý svět obchodu a služeb.
Digitální transformace nabrala první kosmickou rychlost a zároveň "zmenšila" organizace na velikost obrazovky a rukou kurýra.
Přinášejí dnešní investice do nového softwaru výhody, které od něj očekáváme v budoucnu? Jsou společnosti schopny rychle se přizpůsobit prudce rostoucím tržním podmínkám?
Pro ty, kteří mohou budovat obchodní služby pomocí IT budoucnosti dnes, se v digitálním světě otevírají nové obzory.
Je držitelem doktorátu z matematické analýzy a teorie chaosu na bývalé Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě (MFF UK). V roce 2002 odešel do soukromé společnosti Centaur, která je nyní součástí Softec. Od roku 2015 působí jako senior IT architekt a je odborníkem na práci s big data.
Každá společnost je dnes také softwarovou společností. Digitalizace umožňuje zákazníkovi komunikovat s firmou kdykoliv a odkudkoliv a firma musí pohotově reagovat na požadavek zákazníka, ať už ukončený nebo neukončený.
K tomu je nutné zpracovávat a vyhodnocovat online dramaticky rostoucí množství dostupných dat.
Více dat znamená více nápadů, které je třeba rychle převést do konkrétních řešení.
Streamování dat pracuje s daty jako nepřetržitý tok událostí a umožňuje automatické zpracování těchto dat v reálném čase. Umožňuje také realizovat podnikatelské nápady ve formě izolovaných řešení, což snižuje složitost a náklady na vytváření nových aplikací a dává nám možnost vyzkoušet více nápadů.
A protože systémy fungují automaticky, můžeme se věnovat tomu, abychom s těmito nápady přicházeli.
Od roku 2017 pracuje pro O2 Slovakia a v současné době řídí portfolio strategických projektů zaměřených na implementaci technologických inovací na pozici Head of GROWTH & PROJECT HUB. Má více než 18 let pracovních zkušeností s definováním a realizací marketingových strategií, projektovým řízením a vývojem pro přímý marketing, CRM a zákaznickou analytiku.
Jak digitalizace, automatizace a rozvoj informačních technologií ovlivňují budoucnost marketingu? Proč témata jako streamování, strojové učení, cloud vstupují do života marketérů?
Rozhodování v reálném čase a agilita v marketingu – výzva nebo utopie? Na odpovědi na tyto otázky se podíváme v praxi na příkladu velkého slovenského telekomunikačního operátora. Mimochodem, a nezapomněli jsme na zákazníka?
Je jedním ze zakladatelů společnosti Labyrinth Labs, která pomáhá zákazníkům osvojit si moderní technologie a metodiky (CI/CD, Infrastructure as Code, Public Cloud, Kubernetes, Openstack) pro zlepšení a uspokojení jejich obchodních potřeb.
Cesta do cloudu může být náročná a ne každá vede k požadovanému cíli. Jak se tam můžeme bezpečně dostat? Existuje mnoho možností. Často je upřednostňovaným přístupem "Cloud Native". Co to přesně znamená a jak to umožňuje organizacím vyvíjet a provozovat flexibilní a adaptabilní aplikační ekosystém?
Momentálně zastává pozici AWS Solutions Architect a klientům v Čechách a na Slovensku pomáhá na společné cestě do cloudu. V minulosti pracoval i na pozici autorizovaného AWS školitele a pomáhal týmům znalostně růst v oblasti cloud technologií.
Znáte ten pocit, když něco vymyslíte, věříte tomu nápadu a chcete aby to běželo ještě dnes?
Programátor se dohodne s byznys analytikem a novou funkčnost okamžitě naprogramuje. A pak čeká až mu někdo připraví prostředí a povolí provoz… A čas plyne.
Serverless umožňuje takovéto inovace realizovat rychlostí světla. U AWS Lambdy uživatelé poskytnou zdrojový kód a AWS jej spouští bez nutnosti starat se o infrastrukturu a škálování, uživatelé platí za spuštění a milisekundu běhu kódu. Avšak serverless je víc než jen compute. Teprve messaging, orchestrace, storage a compute dohromady začnou přinášet překvapivé výsledky v rámci moderních aplikací. Nahlédneme společně na to, jak některé společnosti využívají serverless, a jaké novinky se v této oblasti objevily.
Ve světě IT pracuje více než 20 let, z toho poslední 4 roky jako IT manažer ve společnosti PARTNERS GROUP SK. Kromě IT řešení je jeho koníčkem cyklistika. Za účelem zlepšení cyklistických podmínek na Slovensku založil v roce 2013 neziskovou organizaci Pedál.
Mohu se na pandemii připravit předem? Jaká řešení jsou nezbytná pro to, aby se společnost založená na osobním kontaktu stala úspěšnou v digitálním věku?
Schopnost fungovat online je klíčová. Některé funkce lze nyní pořídit jako software, například ověření identity klienta. Platí tento provozní model i pro finanční sektor a jaká budoucnost ho čeká?
Jiří Šilha je astronom, vědecký pracovník na Matematicko-fyzikální a fyzikální fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě. Zabývá se výzkumem kosmického smetí a vesmírnou bezpečností.
Vesmír, zejména blízké okolí Země, byl využíván člověkem pro svůj vlastní prospěch po celá desetiletí. Hlavním směrem je vytvoření satelitní infrastruktury, která umožňuje pohodlnější a bezpečnější život na Zemi. Až donedávna byly pilotované lety plně řízeny hlavními vesmírnými mocnostmi a byly používány hlavně pro výzkum prováděný v prostředí mikrogravitace. Nové technologie, jako jsou malé družice a úspornější rakety, činí vesmír dostupnějším. Stále více zemí, stejně jako soukromých a veřejných subjektů, se stává aktivními ve vesmíru a vesmír se také otevírá soukromým osobám v podobě vesmírné turistiky. Prudká změna dynamiky životního prostředí vede ke zvýšení rizik spojených s kosmickým odpadem, což je problém, který je jednou z hlavních výzev intenzivního využívání blízkého okolí Země člověkem.
Novinky
Novinky5. November 2024
Předběžné výsledky studie SOFTEC
4. June 2024
Tatra banka každoročně pořádá akci Tatra banka Top Supplier Day, během které oceňuje své partnery za úspěšnou spolupráci v kategoriích Customer Experience a Employee Experience. Za rok 2023 SOFTEC získal první místo v kategorii Customer Experience (CX) za projekt „Sledování žádosti o úvěr v mobilní aplikaci“. Tato funkcionalita umožňuje klientům Tatra banky sledovat průběh jejich žádosti o hypoteční úvěr v reálném čase prostřednictvím mobilní aplikace.
Novinky5. February 2024
Konzultačně-technologická společnost SOFTEC dnes oznámila, že vytvořila unikátní řešení, díky kterému dokážou firmy a jejich klienti velmi jednoduše a při nízkých nákladech podepsat smlouvy se spolehlivou právní akceptací, prostřednictvím tzv. kvalifikovaného podpisu klienta s kvalifikovaným časým razítkem. Toto řešení odpovídá nejnovější platné EU legislativě (eIDAS), navíc je uživatelsky přívětivé. Unikátnost spočítá v tom, že kvalifikovaný podpis lze provést bez předchozí přípravy, bez nutnosti návštěvy klientů na pobočce a bez dalších omezujících či procesně náročných podmínek, jak je jindy při použití kvalifikovaného elektronického podpisu běžné. Není k němu potřeba žádný speciální hardware, žádná dodatečná hesla nebo úkony. Stačí využít stávající možnosti, které nabízí kupříkladu biometrie obličeje za použití dokladu totožnosti, případně nejrůznější smart klíče. Řešení umožňuje dodržení písemné formy uzavírané dohody se zabezpečením identifikace podepisujícího klienta. Podle dostupných informací je s tímto řešením SOFTEC první firmou ve středoevropském regionu.
Novinky12. December 2023
Autorkou obrázku je 12-letá Janette, studentka sedmého ročníku ZŠ v Piešťanech. Jejím největším koníčkem je umění a kreslení, kterému se odmalička věnuje. Janette chodí na výtvarku, je kreativní v mnohých směrech a v její náhradní rodině, v Centru pro děti a rodinu v Piešťanech, je velmi oblíbená a aktivní.